2D kodovi i mobilno tagovanje

U eri kompjutera, gde internet surfovanje čini neizostavni deo svakidašnjice, gde web sajtovi postaju sve zastupljeniji vid informisanja, oglašavanja i marketinga, pojavio se i odomaćio jednostavniji, brži i efikasniji način pružanja informacija i puta do dostizanja istih. Jeste čudno - kako je nešto lako, dostupno, brzo - poput internet pretraživanja, web adresa i linkova- postalo još lakše, dostupnije, brže? A odgovor je jednostavan, u dve reči - mobilno tagovanje. Više nije potrebno vreme provedeno ispred kompjutera i dosadno tipkanje web adresa i linkova. Sada sve to možete imati na dohvat ruke - na svom mobilnom telefonu!

Mobilno tagovanje potiče iz Japana, od 2003.godine, i danas već predstavlja razvijen, funkcionalan sistem mobilnog marketinga. Podrazumeva iščitavanje 1d i 2d barkodova preko mobilnog telefona ili kamere. Kodovi mogu sadržati razne vrste podataka, a u mobilnom tagovanju , za sada, dominiraju URL adrese, koje posle dekodiranja vode pravo na internet stranicu ili do željenog podatka.

Korisnik preko 2d koda trenutno pristupa informaciji. 2d kod u mobilnom tagovanju ima istu funkciju kao i hiperlink u internet pretraživanju. On je, zapravo, razvijenija varijanta 1d barkoda, koji možete videti na svim proizvodima, a ima mnogo širu ulogu od istog, predstavljajući glavni ključ za mobilno surfovanje. Najzastupljeniji i najpoznatiji tip 2d koda je QR kod (akronim od Quick Response - brzi odaziv). Preko QR koda realni objekti fizičkog sveta povezuju se sa digitalnim informacijama na internetu. Funkcioniše jednostavno - sve što vam je potrebno jeste mobilni telefon sa kamerom i čitačem (do kojih se lako i besplatno stiže). Uslikajte QR kod, telefon će ga dekodirati i odvesti vas odmah do željene informacije!

Mogućnosti dvodimenzionalnog kodiranja i njegove upotrebe u marketinške svrhe su neograničene! Dobija se na kvalitetu, brzini i lakšoj dostupnosti informacija; uključuje interakciju korisnika i advertajzera; reklamiranje gubi statičnost i dobija na živosti i dinamici. Dizajniran za industrijsku upotrebu, QR kod sadrži ugrađen sistem za korekciju grešaka u slučaju oštećenja, tako da se deo QR koda može i namerno "oštetiti" i prekriti nekim sadržajem - logom, tekstom..i time se izdvojiti iz mnoštva sličnih kodova.

Polje primene mobilnog tagovanja postaje sve šire i stremi ka vrhu profesionalne upotrebe. Od ideje potpunog spajanja informacionih medija, do prožimanja statističkih informacija i interneta, preko interakcije sa korisnicima...QR kodovi se prilagođavaju polako za najviše domene poslovne i komercijalne upotrebe.

Od kada postoji i srpski čitač kodova, sa lokalizacijom na srpskom jeziku, QR kodovi su se odomaćili i kod nas, pa ih možete sresti na raznim mestima, u štampi, u autobusima, na bilbordima..

ma.rs je neizostavni deo priče o mobilnom tagovanju na srpskom tržištu. To je mobilna (marketinška) platforma u službi kvalitetnog i lakše dostupnog digitalnog marketinga. Omogućava vam da lako i brzo kreirate svoju mobilnu stranicu, bez ikakvih napora i programerske veštine, koja je za to obično potrebna. Prednost ma.rs-a je što svako na jednostavan način može napraviti svoj mobilni sajt, a svaki kompjuter i telefon sa instaliranom aplikacijom za čitanje može ga na jednostavan način koristiti. Poruke će biti brzo prenesene do vaših klijenata, a i obrnuto- vi dobijate povratnu informaciju i statistiku o posećenosti vaše strane.

Sada vaše usluge i proizvode možete promovisati na svež, inovativan, a kvalitetan način, koji vam pruža punu interakciju sa klijentima i zagarantovan uvid u interesovanje za vaše ponude. Mesto vaše reklame možete sami izabrati - zašto ne biste , na primer, i samu vizit-karticu učinili zanimljivijom i pružili na njoj više informacija koje su korisniku potrebne?! I svi ostali vidovi vašeg oglašavanja mogu sadržati vaš QR kod, od promotivnog materijala, do štampe, tv-a, bilborda...